S filtry pevných částic (DPF) u dieselových motorů se potkáváme již čtvrt století, s nástupem nového milénia je začali montovat do svých vozidel výrobci vozů značky Peugeot a Citroën. Postupem času se výroba těchto filtrů rozrostla a zasáhla i další automobilky a dnes jsou běžnou součástí všech dieselových pohonných jednotek. Člověk neznalý této problematiky by se mohl domnívat, že jde o skvělé zařízení, co odchytává saze a další nečistoty, s nimiž jsme se potýkali v minulosti častokrát na silnicích a dálnicích, a které také patřily k největším znečišťovatelům životního prostředí, ovšem ono to není tak jednoduché, jak se zdá.
Filtry DPF se řadí k nejproblematičtějším součástkám v automobilu. Mnoho vozidel již bylo zasaženo závadou, která snižovala výkon motoru a zároveň navyšovala spotřebu paliva. Přitom výměna tohoto dílu není zrovna haléřovou položkou, počítejte s částkou, která může převyšovat i deset tisíc korun. Jestliže vás pak bude toto zařízení zlobit několikrát za sebou, nedoplatíte se. A tak se nelze divit lidem, kteří požádají o vypnutí DPF, které je těchto problémů zbaví nadobro. Některé profesionální firmy provedou tento krok pro všechny typy vozidel a tudíž zákazník přijíždí najisto a dobře ví, že jeho požadavek bude vyřešen.
Paradoxem je, že se jedná pouze o komponent, který zlepšuje naše životní prostředí a dbá o zdraví obyvatel, ale vzhledem k tomu, že jde o drahé zařízení a každý majitel vozidla nemusí být na tom finančně dobře, aby mohl vůbec jezdit autem, zařízení nechá odpojit. Kdyby však na tyto důležité součástky přispíval stát a kdyby se lépe přerozdělovaly peníze daňových http://www.teplospol.cz/cs/uzitecne-informace/pocitejte-s-nami.html poplatníků a nevyhazovaly se na zbraně a munici a podobné nesmyslné výdaje, mohli bychom na kvalitu životního prostředí přispět mnohem efektivněji a konečně bychom také zlepšili život na této planetě nejen teoreticky, ale i v praxi.